Tekst Kristina Traks
Fotod Shutterstock, erakogu
 
Peamine on mitte üle pingutada ‒ ei ole mõtet osta kallimat ja edevamat maastikuratast, kui hakkad sõitma enamasti teedel ja metsa vahele eksid harva.
 
Kus sa sõitma hakkad?

Ilmselgelt ei saa maanteerattaga sõita metsas ja ka vastupidi. „Päris universaalset sõiduriista, millega saab sõita nii metsas, linnatänavatel kui ka maanteel, pole olemas,“ ütleb Hawaii Expressi Pärnu kaupluse juhataja Martin Sutt. „Juba sõiduasend on maanteel ja metsas täiesti erinev. Kui tahad sõita mitmes kohas, peavad olema erinevad rattad.“

Kogenud rattasõiduharrastaja Ergo Neeme ütleb, et aastaid tagasi, kui nemad Eikega endale rattad ostsid, pakkusid poed ainult maastikurattaid. „Neid kasutati siis enamasti transpordivahendina, millega sõideti asfaldil ja kruusal, igal pool. Aga maastikuratas ei ole selleks mõeldud – see on liiga raske ja sel on liiga palju käike, mida sul kunagi vaja ei lähe. Amordid tunduvad ka põnevad, aga kui poest välja sõidad ning nendel esimese hooaja ära kiigud, jääb ratas järgmisel aastal seisma, sest teedel ei ole amortidega rattaga tore sõita,“ räägib Ergo. „Meie tegime oma maastikuratastest ise tänavasõidurattad. Panime neile alla siledad rehvid ja „kihutasime“ mööda Lahemaa asfaltteid, kuni sõber küsis, miks me seda teeme ‒ justkui sõidaks traktoriga maanteel. Siis soetasime juba maanteerattad.“

Eike lisab, et kui tahad linnas või maal lihtsalt sõita, piisab täiesti linnarattast. Metsas vallatlemiseks on hea hübriidratas, millega saab hakkama nii maastikul kui ka kõvakattega teel.

Loe artiklit täispikkuses ajakirja Looduses mainumbrist!